Het aantal van deze week is veel lager ten opzichte van de vastgestelde besmettingen in de voorgaande week.

Ridderkerkse coronabesmettingen lijken te zijn gedaald

RIDDERKERK - Afgelopen week zijn er 178 inwoners van Ridderkerk positief getest op het coronavirus. Dat is een veel lager aantal ten opzichte van vastgestelde besmettingen in de voorgaande week. Toen waren er positieve tests voor 254 Ridderkerkers

De cijfers kunnen gekleurd zijn omdat er deze week een storing was voor de verwerking van de gegevens. Daardoor kan het zijn dat positieve tests pas later worden geregistreerd.

Testen in sporthal

Sporthal De Wissel in Ridderkerk blijft tot 14 mei in gebruik als extra testlocatie van de GGD. Het vaccineren, waarvoor De Wissel al helemaal is ingericht, moet nog steeds op gang komen. Omdat de capaciteit van andere locaties niet volledig wordt benut heeft de GGD deze prikplek nog niet nodig.