NLdoet is de grootste vrijwilligersactie van Nederland georganiseerd door het Oranje Fonds. NLdoet zet vrijwilligerswerk in de spotlights en nodigt iedereen uit om een dagje de handen uit de mouwen te steken.

Present Ridderkerk doet mee aan NLdoet

RIDDERKERK - Op vrijdag 28 en zaterdag 29 mei organiseert het Oranje Fonds weer NLdoet. Vanuit Present Ridderkerk hoopt men hier met verschillende klussen aan mee te doen. Gezocht hiervoor worden behangers, laminaatleggers, schilders en mensen met een groene vingers, die een hele of halve dag beschikbaar zijn.

Vrijwilligers ontmoeten

Vanuit Present wil men deze twee dagen gebruiken om nieuwe groepen vrijwilligers te ontmoeten en meteen een slinger geven aan de hulpvragen die vanwege corona al een tijd bij de organisatie bekend zijn. Uiteraard vindt het evenement plaats binnen de geldende coronamaatregelen.

Wil je meedoen? Kijk dan even op de website van Stichting Present en meld je aan: www.presentridderkerk.nl. Doe dit zo snel mogelijk en in elk geval voor 17 mei: “Ook als je iets wil doen wat we nu niet als klus hebben opgenomen, denken we graag met je mee! Je kunt je aanmelden als individu of als groep, bijvoorbeeld met een paar collega’s, vrienden, met je sportteam of de buren.”

Andere klussen

Ook andere organisaties in Ridderkerk doen mee aan NLdoet. Op vrijdag 28 mei kunnen vrijwilligers terecht bij Aafje Ronde Sant om de bloembakken en tuinmeubilair zomerklaar te maken. Bij Reyerheem zijn dezelfde dag helpende handen welkom om de balkons en tuin van de bewoners op te fleuren van de bloembakken. Bij Bosshardt van het Leger des Heils kan men helpen bij een High Tea.

Op zaterdag 29 mei kunnen de mouwen opgestroopt worden bij RTV Ridderkerk voor het opfrissen van de buitenruimte Meedoen is eenvoudig. Meld je aan op de website www.nldoet.nl en zoek naar de klussen in Ridderkerk.