Fragment uit deel 5.3 van de serie over de Alblasserwaard.

Aflevering 5.3 van docuserie Alblasserwaard te zien

RIDDERKERK - TV-Ridderkerk vervolgt deze week de informatieve serie over de Alblasserwaard met de uitzending van deel 5.3. Deze documentaire van 28 afleveringen over de Alblasserwaard is gemaakt door RTV Papendrecht.

Niet alleen de natuur, maar ook dorpen, het alledaagse leven, de oude ambachten en de geschiedenis worden in deze serie belicht.

Informatie

In het derde deel van aflevering 5 wordt de plaatsen in het zuiden van de Alblasserwaard verkend. Ook hier heeft de geschiedenis haar sporen achter gelaten. Doordat Sliedrecht, Hardinxveld en Gorkum direct met de rivier de Merwede verbonden waren hebben ze de verschillende oorlogen dichtbij meegemaakt.

RTV-Ridderkerk zendt deze aflevering uit op donderdag 6 mei en op zondag 9 mei om 14.00 en 18.00 uur. TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ (frequentie 840.00) en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, Telfort, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk. Meer informatie is ook terug te vinden op de website: www.rtv
ridderkerk.nl.