De voormalige school waar op 15 mei 1940 de capitulatie werd getekend.

Speciale radio-uitzending over ‘de Capitulatie en wat er daarna gebeurde’

RIDDERKERK - In de vroegere School met de Bijbel in Rijsoord werd op 15 mei 1940 de capitulatie van Nederland ondertekend. Rijsoord. In hetzelfde voormalige schoolgebouw verzorgt Radio Ridderkerk op 15 mei 2021 een rechtstreekse uitzending over de oorlog onder de titel “De Capitulatie en wat er daarna gebeurde.”

In deze twee uur durende uitzending komen zes gasten aan het woord, die kunnen vertellen over wat er die bewuste datum gebeurde en over oorlog en vrede in de tientallen jaren daarna. Met geluidsfragmenten en herinneringen worden de verhalen verteld.

Informatie

Presentator van het programma is Aad Hoogendijk. De rechtstreekse uitzending is a.s. zaterdag te beluisteren tussen 14.00 en 16.00 uur. Op zondag 16 mei wordt een herhaling uitgezonden van 14.00 tot 16.00 uur.

Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via kabel op 107.1 FM, etherfrequentie 105.7 FM en op internet via: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de RTV-Ridderkerk APP.