Sterk gedaald is ook het aantal virusdeeltjes in het Ridderkerkse rioolwater.

Verdere daling van coronabesmettingen gaande in Ridderkerk

RIDDERKERK - Afgelopen week zijn er wederom minder coronabesmettingen bij inwoners van Ridderkerk vastgesteld. Voor de derde week op rij daalde het daggemiddelde sterk.

De afgelopen dagen waren er onder Ridderkerkers 140 positieve tests. Het daggemiddelde van deze week was daarmee 20. De voorgaande week was dat 25,4, terwijl er in de laatste volle week van april nog 36,3 als daggemiddelde werd genoteerd.

Sterk gedaald is ook het aantal virusdeeltjes in het Ridderkerkse rioolwater. Het gemiddelde van de monsters die afgelopen week zijn genomen is 62,46 (x 100 miljard). Dit is het laagste weekgemiddelde sinds de covidmetingen van het rioolwater begin september begonnen. Ter vergelijking; de hoogste stand was in de laatste week van januari met 2431,88 virusdeeltjes op 100 miljard. Sinds half maart is dit niet meer boven de 663,48 gekomen.