De AED-workshop wordt verzorgd door Rob Kint, een ervaren AED-instructeur.

Leren handelen met een AED tijdens workshop van Facet

RIDDERKERK - Facet Vrijwilligerssteunpunt organiseert op 1 juni van 19.00 tot 20.30 uur een workshop ‘Handelen met AED’ voor Ridderkerkse vrijwilligers in WVC Bolnes aan de Noordstraat 255a. Tijdens deze workshop leer je hoe je moet handelen en hoe het AED apparaat te gebruiken.

Met een AED (Automatische Externe Defibrillator) kan men een stroomstoot toedienen aan een slachtoffer met een hartritmestoornis. Het normale hartritme kan zo worden teruggehaald en daarmee stijgt de kans op overleving na een hartcrisis spectaculair.

Hoe sneller de hulpverlener defibrilleert, hoe groter de overlevingskans van het slachtoffer. In Ridderkerk hangen deze AED kasten op diverse openbare plekken, in wijkgebouwen en op straten aan de muur. Hoe meer burgers ermee om weten te gaan, hoe groter de kans is om een leven te redden.

Ervaren AED-instructeur

De workshop wordt verzorgd door Rob Kint, een ervaren AED-instructeur. Het programma is van 19.00 tot 20.30 uur. Deelname kost € 5. Aanmelden kan via de Vrijwilligersacademie: https://vrijwilligersacademie.facetridderkerk.nl/. Een gratis account aanmaken voor de Vrijwilligersacademie is eenvoudig en eenmalig, zolang je vrijwilliger bent.

Voor meer informatie over de deze workshop kan men contact opnemen met Suat Tas van Facet Vrijwilligerssteunpunt via: vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl of 0180 – 430 440.