Op 29 en 30 mei kan men op vijf locaties terecht voor lokale kunst.

Kunstroute Ridderkerk langs clusterlocaties

RIDDERKERK - Ondanks alle corona-perikelen zijn de kunstenaars uit Ridderkerk heel blij te kunnen melden dat de Kunstroute Ridderkerk dit jaar door kan gaan. Op zaterdag 29 en zondag 30 mei kan men op verschillende locaties tussen 11.00 en 17.00 uur het werk van lokale kunstenaars bewonderen.

UPDATE: De route van aankomend weekend is gecanceld, meldt Kunstroute Ridderkerk op Facebook.

Op bezoek in de ateliers van de kunstenaars zit er ook dit jaar niet in. In plaats hiervan zijn er voor de 28ste editie van de Ridderkerkse Kunstroute vijf clusterlocaties gekozen, waar de kunstenaars hun werk zullen presenteren en belangstellenden op gepaste afstand kunnen begroeten.

De locaties van deze Kunstroute zijn: Galerie Imspa, Dierenbescherming Zuid-West, Bezoekerscentrum Waalbos, Wijkvoorzieningencentrum Slikkerveer en voormalig buurthuis De Klinker.

Fiets en auto

Bezoekers kunnen op deze locaties kennis maken met schilderkunst, beeldhouwkunst, grafiek, keramiek, sieraden, fotografie, en glaskunst van in totaal 18 kunstenaars. Op de website www.kunstrouteridderkerk.nl is de ‘flyer’ te bekijken en kan men zien welke kunstenaars op welke clusterlocaties staan. De route is vooral geschikt voor fietsers, maar de locaties zijn ook goed per auto bereikbaar. De locaties zijn herkenbaar aan een vaandel met daarop ‘Kunstroute Ridderkerk’.

De organisatie verzoekt de bezoekers met klem om de ‘covid 19’ maatregelen zorgvuldig in acht te nemen. Op iedere clusterlocatie staat duidelijk vermeld welke maatregelen dit zijn. Mocht de Kunstroute op het laatste moment toch geannuleerd worden dan zal dat direct terug te vinden zijn op de website en op social media. Het is aan te bevelen vooraf te bekijken of er geen wijzigingen zijn gekomen.