Junior Flynn (rechts) met chef-kok Jeroen Smaling en twee gezichten van het Ridderkerkse Flynn's team.

Flynn’s in Ridderkerk nu eindelijk écht open met groot terras

Eindelijk kan Ridderkerk kennis gaan maken met Flynn’s! Met die verzuchting viert Junior Flynn de verruiming van de terrasuren, waarmee het vorig jaar geopende restaurant letterlijk naar buiten kan treden: “En hopelijk zal het niet lang duren voor we helemaal open kunnen.”

Flynn’s steaks & bytes is op papier al ruim een jaar in Ridderkerk gevestigd, maar is door alle coronaperikelen nog geen drie weken open geweest. Na een verloren jaar wil de restauranthouder vooral vooruitkijken: “We hebben kwalitatief veel te bieden. Dat willen we ook de mensen in Ridderkerk laten ervaren.”

Vlees en vis

In Vlaardingen is Flynn’s al jaren succesvol. Toch is het Ridderkerkse zusje geen exacte kopie. “In Vlaardingen hebben we vrijwel uitsluitend vleesgerechten op de kaart. Hier hebben we ook lekkere stukken vis, kreeft en zeevruchten” vertelt kok Jeroen Smaling, die in de flink verbouwde keuken onder meer de beschikking heeft over een houtskooloven.

De chef-kok benadrukt daarbij dat bij Flynn’s alles vers bereid wordt: “We doen niks met Knorr en warmen geen halffabricaten op.” In de huidige omstandigheden wordt er nog wel gewerkt met een beperkte kaart. Daarmee geeft Flynn’s voor de terrasgasten wel een naar meer smakend visitekaartje af.

Groot terras

Het grote terras van Flynn’s Ridderkerk biedt normaliter plaats aan tachtig personen. Met inachtneming van de anderhalve meter maatregel kan men er nu 50 gasten ontvangen. Wanneer het niet regent is men op woensdag t/m zondag vanaf 12.00 uur tot 20.00 uur welkom voor een drankje, borrelhapje, lunch of diner rond 18.00 uur. Bij de bar heeft men vijf bieren onder de tap, waaronder Hertog Jan, Leffe blond en Guinness. Wanneer het restaurant weer normaal open mag zal Flynn’s zeven dagen per week geopend zijn.

Flynn’s is te vinden aan de Ringdijk 44. Wie thuis van de schotels wil genieten kan telefonisch bestellen via: 0180-8958500. Voor meer informatie: www.flynnsonline.nl.