Verschillende buitenlessen bij Facet

RIDDERKERK - Vanaf 19 mei is het weer mogelijk om in groepsverband buiten te sporten. Daarom biedt Facet Ridderkerk vanaf 24 mei acht verschillende beweeglessen buiten aan. De lessen vinden plaats van maandag t/m vrijdag en zijn zowel in de ochtend als in de middag en avonduren. Zo is er voor iedereen wel een geschikte dag en tijd om lekker met elkaar buiten te bewegen.

De vaste docenten, zoals Christa van Gent, Marja Gort, Mark Schouten, Elseline Broer, Susan Steenbergen en Mike Hartog, verzorgen alle lessen. Hun programma’s zijn specifiek voor volwassenen en senioren en iedereen kan op zijn eigen niveau deelnemen. Naast de bekende activiteiten zoals yoga, conditiegymnastiek en kracht- en conditietraining biedt Facet ook twee nieuwe activiteiten aan.

Powerwalk

Mike Hartog zal vanuit Bolnes gaan starten met ‘Wandelen met aandacht’ en Christa van Gent start met een powerwalkles. Bij ‘Wandelen met aandacht’ worden er eerst enkele rek- en strekoefeningen gedaan, daarna wordt er een heerlijke meditatieve wandeling gemaakt. Tijdens de wandeling wordt er aandacht besteedt aan ademhaling, concentratie, het bewegen van het fysieke lichaam en de prikkelingen van de zintuigen.

Bij powerwalk wordt er een stevige wandeling van een uur gemaakt door het Oosterpark. Na elk kwartier worden er een aantal oefeningen gedaan die bestaan uit kracht, conditie en balans. De oefeningen worden gedaan met behulp van gewichtjes. De les is voor iedereen geschikt of u nu beginnend sporter bent of al wat meer ervaring heeft. Ook als u herstellende bent van een blessure of coronabesmetting is het goed om te bewegen.

Gezellig samen

Met het aanbieden van de buitenlessen wordt ingespeeld op de behoefte om met elkaar gezellig en gezond te bewegen. “Deelnemers hebben echt behoefte om weer met elkaar te bewegen. Al bijna 80 deelnemers hebben zich opgegeven voor de verschillende lessen” zegt Jesper Lagendijk: “Uiteraard wordt bij elke activiteit rekening gehouden met de op dat moment geldende maatregelen van de overheid en eventuele aanvullende regels van de veiligheidsregio.”

Bent u benieuwd of er een geschikte activiteit voor u bij zit? Kijk dan op de website van Facet Ridderkerk. De kosten per les zijn € 2,50 per persoon. De deelnemersbijdrage wordt aan het einde van de maand geïncasseerd en er is een opzegtermijn van 1 maand. De digitale lessen die Facet sinds januari dit jaar aanbiedt zullen, mits bij voldoende animo, ook nog steeds aangeboden worden. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Jesper Lagendijk: jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl of 0180-432 350.