Heleen en Anton Verhoeven in hun nieuwe winkel.

Man of the World op een nieuwe plek buiten Ridderhof

RIDDERKERK - De verschuivingen in het Winkelhart van Ridderkerk hebben de winkel van Man of the World gebracht naar het Sint Jorisplein. Het is geen tijdelijke vestiging voor de mannenmodewinkel van Anton en Heleen Verhoeven, die hun vertrouwde plek voor de verbouwing van winkelcentrum Ridderhof hebben verlaten.

“We gaan niet meer terug naar de Ridderhof. We hebben hier onze nieuwe plek gevonden. Dit is een mooie zichtlocatie en de kleding komt in deze winkel beter tot z’n recht” vindt het paar. Qua vierkante meters is de nieuwe winkel niet veel groter. Wel is er enorm gewonnen aan magazijnruimte. De benedenverdieping van de voormalige Bijenkorf van mevrouw De Jong (later nog vele jaren gebruikt door Hipke) heeft het mogelijk gemaakt om direct bij de winkel meer op voorraad te hebben.

Meer op voorraad

“Daar maken we nu ook graag gebruik van. We hebben bijvoorbeeld nu veel meer spijkerbroeken in verschillende maten op voorraad. Het zal nu minder voorkomen dat we niet direct een passende broek kunnen bieden” vertelt Anton. In de winkel is ook het aanbod aan jeans uitgebreid met onder meer stoerdere wassingen. Als nieuw merk is NXS (No Excess) toegevoegd.

“We gaan hier niet ineens een andere koers varen. Mannen weten wat ze van ons mogen verwachten. Bijzonder is wel dat we hier nu ook klanten hebben gehad die niet wisten dat we zo lang in Ridderkerk gevestigd zijn. Die kwamen nooit aan die kant van de Ridderhof” aldus Heleen.

Onafgebroken heeft zij 27 jaar in de nu verlaten winkel gestaan. De eerste jaren nog onder de naam First Man en daarna als Man of the World. Ruim tien jaar geleden nam ze samen met haar echtgenoot de winkel over. Man of the Word is te vinden aan het Sint Jorisplein 19. Website: www.manoftheworldridderkerk.nl.