Een beeld uit de aflevering over Papendrecht, die op donderdag 20 mei en op zondag 23 mei om 14.00 en 18.00 uur.

Tweede deel van aflevering zes van docu-serie Alblasserwaard te zien TV Ridderkerk

RIDDERKERK - TV Ridderkerk zendt deze week weer een aflevering uit van de documentaireserie over de Alblasserwaard. Met deel 6.2 wordt de Alblasserwaard verder verkend.

De documentaire over de Alblasserwaard is gemaakt door RTV Papendrecht. Met deze 28-delige serie wordt niet alleen de natuur en het dagelijks leven belicht. Ook de geschiedenis, ambachten, de reformatie en de catastrofen die de streek troffen komen voorbij.

Historie

In het tweede deel van aflevering 6 wordt in de historie van Papendrecht gedoken. Er wordt onder meer verhaald over het ontstaan van de Grote Kerk en het huis van de Heerlijkheid. Ook de diverse oorlogen, zoals de Hoekse en Kabeljauwse twisten, strijd met de Spanjaarden en Franse invallen, komen aan de orde.

RTV-Ridderkerk zendt dit deel uit op donderdag 20 mei en op zondag 23 mei om 14.00 en 18.00 uur. TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ (frequentie 840.00) en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, Telfort, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk. Meer informatie is ook terug te vinden op de website: www.rtvridderkerk.nl.