Verbindingsweg deels afgesloten vanwege verleggen stroomkabels

RIDDERKERK - Van dinsdag 25 mei tot en met vrijdag 28 mei is steeds één rijbaan van de Verbindingsweg gesloten voor alle verkeer. Weggebruikers kunnen gebruikmaken van omleidingsroutes. Deze staan met borden aangegeven.

De afsluiting van de Verbindingsweg is nodig om het verleggen van de ondergrondse stroomkabels en water- en gasleidingen veilig te kunnen doen. De kabel en leidingen krijgen een andere plaats om ze ook na de reconstructie van IJsselmondse Knoop bereikbaar te houden voor onderhoud en reparatie.

Omleidingen

De werkzaamheden vinden plaats op het stuk Verbindingsweg tussen de IJsselmondse Knoop en de toegangsweg naar hotel Van der Valk. Op dinsdag 25 mei en woensdag 26 mei is de rijbaan in de richting van Barendrecht gesloten.

Het verkeer kan die dagen gebruikmaken van de omleiding via de Laurierweg en de Voorweg naar de Verenambachtseweg. Op donderdag 27 mei en vrijdag 28 mei staan de werkzaamheden gepland voor de rijbaan richting Ridderkerk. Die dagen gaat de omleiding via de Verenambachtseweg naar de Voorweg en de Laurierweg terug naar de Verbindingsweg.

Alle bedrijven op Nieuw Reijerwaard en de rest van Dutch Fresh Port blijven bereikbaar. Dit geldt ook voor Hotel Van der Valk. De Gemeenschappelijke Regeling Nieuw Reijerwaard probeert afsluitingen en omleidingen als deze zoveel mogelijk te beperken om overlast voor omwonenden en bedrijven te voorkomen. In sommige gevallen is er geen andere oplossing voorhanden dan een zo kort mogelijk durende afsluiting.