Sonja Bakker in haar nieuwe winkel aan de P.C Hooftstraat 25.

Son’s Stoffen Studio nu in Ridderkerk te vinden

RIDDERKERK - Na bijna tien jaar in Capelle aan den IJssel is Son’s Stoffen Studio verhuisd naar Ridderkerk. “Ik was op zoek naar een ruimer pand en vond op Funda deze winkel. Ik zit hier op een prachtige plek” zegt Sonja Bakker.

Ridderkerk is ook niet nieuw voor de stoffenverkoopster. Voor ze haar winkel begon stond ze met een stoffenkraam op de weekmarkt in Ridderkerk. Ook op markten in de regio was ze een vertrouwd gezicht. Met haar stoffenwinkel heeft ze veel meer te bieden dan haar marktjaren. Geteld heeft ze het bij haar verhuizing de rollen niet, maar ze heeft een paar duizend stoffen voor het grijpen.

“Vooral voor het maken van dameskleding biedt ik enorm veel keus. Daarnaast heb ik veel stoffen voor kinderkleding en de babyuitzet. Vooral babynestjes zijn de laatste tijd populair. Daar heb ik alles voor” vertelt Sonja. Voor wie aan de slag wil zijn er tijdschriften met patronen en kunnen bij de gekozen stoffen ook direct knopen, bandjes en andere materialen voor de afwerking gekozen worden.

Weer hip

Sonja Bakker merkt dat het zelf kleding maken weer ‘hip’ is: “Het heeft jaren een wat oubollig imago gehad, maar jongeren willen zich nu graag onderscheiden met eigen ontwerpen. Ook hebben veel mensen het kleding maken weer opgepakt als hobby in de periode dat er door corona weinig te doen was.”

Son’s Stoffen Studio is in het centrum van Ridderkerk te vinden aan de P.C. Hooftstraat 25. De winkel is open op dinsdag t/m zaterdag van 9.30 tot 17.00 uur. Nieuw binnengekomen stoffen en nieuwe mogelijkheden worden door Sonja gepromoot via Facebook en Instagram onder de naam sonsstoffenstudio. Telefonisch kan contact opgenomen worden via 0180-769 092