Het zijn individuele lessen waarin de mobielrijder zelf aangeeft wat als moeilijk wordt ervaren.

Veiliger naar buiten na training met scootmobiel van Facet Ridderkerk

RIDDERKERK - Er gebeuren regelmatig ongevallen met de E-bike, maar ook scootmobielen. Met het ouder worden, een veranderde gezondheidssituatie, het drukker wordende verkeer en veranderingen in de wijk wordt men vaak onzekerder. Door het volgen van de scootmobiellessen van Facet Ridderkerk worden gebruikers weer mobiel met hun scootmobiel.

Een scootmobiel biedt voor veel mensen die niet meer in staat zijn om te fietsen een uitkomst om weer mobiel te zijn. Bij goed gebruik geeft het vaak een gevoel van vrijheid en zelfstandigheid. En draagt het bij aan zelfredzaamheid en participatie en het voorkomen van sociaal isolement. Maar wat als het rijden op de scootmobiel niet zo vertrouwd voelt? Dit kan heel wat hoofdbrekens veroorzaken. Is dit een reden om achter de geraniums te gaan zitten? Facet vindt van niet.

Goed kunnen rijden

“Daarom bieden wij lessen aan voor iedereen in Ridderkerk die reeds in het bezit is van een scootmobiel. De scootmobiel mag zelf aangeschaft zijn of via de WMO van de gemeente. Onze vaste vrijwilliger Peter Kuipers, die al jaren deze lessen verzorgd, heeft al heel wat deelnemers blij gemaakt” vertelt Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk.

“De wereld van de deelnemers wordt door het goed kunnen rijden op een scootmobiel een stuk groter. Zeker in deze tijd met alle beperkingen is het fijn om toch lekker op pad te kunnen.”

Zelfvertrouwen

Peter heeft een speciale training gevolgd om de lessen aan te bieden. Het zijn individuele lessen waarin de mobielrijder zelf aangeeft wat als moeilijk wordt ervaren: “Dit kan zijn het in- en uit de berging rijden, rijden in de supermarkt of op de openbare weg enz. Peter spreekt samen met u af wat er behandeld wordt zodat u het zelfvertrouwen weer krijgt om ‘weer mobiel met uw scootmobiel’ te worden. Want hoe fijn is het om zelf uw boodschappen te halen en een goede vriend of vriendin weer te bezoeken.”

De kosten bedragen € 4,00 per les. Wilt u meer informatie of wilt u zich aanmelden? Neem dan contact op met Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk via 0180 - 432 350 of jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl.