Voorzitter Hans Magito zette Siem de Goede in de bloemen

Siem de Goede neemt afscheid bij Radio Ridderkerk: ‘ik moet aan mijn gezondheid denken’

RIDDERKERK - Siem de Goede zat afgelopen vrijdag voor de laatste keer als presentator achter de microfoon bij Radio Ridderkerk. Voor zijn afscheid werd in zijn programma “Draai deze nog eens’ ingebroken door omroepvoorzitter Hans Magito, die hem live in de uitzending bedankte voor mooie radiojaren.

Siem de Goede verzorgde de laatste jaren soms vier dagen per week een radioprogramma. Naast “Draai deze nog eens” op vrijdagavond presenteerde hij “Het Cabaret Archief” op woensdagavond, “Sandwich Express” op donderdagmiddag en daar kwam in het weekend de “Riddersportshow” regelmatig bij.

Verlies

De radiomaker blikt er bescheiden, maar tevreden op terug. “Ik heb het allemaal met heel veel plezier gedaan. Ik had helemaal geen ervaring toen ik hier binnenstapte, maar ik kreeg de kans om mee te draaien en ook om fouten te maken, want zeker in het begin maakte ik er nog wel eens eentje. Maar ik ben nu op een leeftijd, dat ik toch ook aan mijn gezondheid moet denken. Vandaar dat ik er nu mee stop’’ aldus De Goede.

Voor de lokale omroep is het een verlies. “Het is natuurlijk voor ons als RTV-Ridderkerk zeer jammer dat Siem met zijn programma’s stopt. Wij hebben het altijd zeer gewaardeerd en wensen Siem een goede gezondheid toe voor de komende jaren’’ zegt voorzitter Hans Magito.

Nieuwe vrijwilligers zijn van harte welkom bij de lokale radio. Belangstellenden kunnen voor meer informatie contact opnemen via: info@rtvridderkerk.nl.