Activiteiten in de Week van de Jonge Mantelzorger

RIDDERKERK - Jonge mantelzorgers, ze zijn niet te missen. Daarom staat 1 t/m 7 juni weer in het teken van Jonge Mantelzorgers. Tijdens de Week van de Jonge Mantelzorger wordt landelijk aandacht gevraagd voor deze jongeren. In Ridderkerk wordt dit gedaan door Karaat Mantelzorg.

Het thema van dit jaar is ‘Niet te missen’! De campagne Niet te missen laat zien wat de impact is van mantelzorg in het persoonlijke leven van jongeren. “Karaat Mantelzorg verspreidt deze week verschillende uitingen op Facebook.com/KaraatMantelzorg en op de website www.karaatmantelzorg.nl.

Ook vindt u een advertentie in De Combinatie en vraagt @JongRidderkerk aandacht voor jonge mantelzorgers via Instagram. De basisscholen en het voorgezet onderwijs in Ridderkerk hebben posters ontvangen met het verzoek deze op te hangen op de scholen. Ook op de buitenreclame kunt u de posters deze week zien.

Bewustwording

“Zowel online als in de echte wereld moet het niet te missen zijn, met als doel meer bewustwording, herkenning en erkenning” zegt Mineke Boon, consulent jonge mantelzorg bij Karaat Mantelzorg.

Half juni verschijnt het magazine GOUD van Karaat Mantelzorg. Daarin verschijnen onder andere meerdere mooie en ontroerende verhalen van (jonge) mantelzorgers in Ridderkerk. Dit magazine is medio juni op meerdere plaatsen in Ridderkerk gratis af te halen.

Registreren

Via www.karaatmantelzorg.nl kunnen jonge mantelzorgers zich registreren bij Karaat Mantelzorg. Zij kunnen dan de pluim voor mantelzorgers aanvragen en worden op de hoogte gehouden van de leuke acties en bijeenkomsten voor jonge mantelzorgers.

“Deze week organiseren wij een leuke online bingo voor jonge mantelzorgers. Lees ook het persoonlijke verhaal van jonge mantelzorger Jenthe in de Blauwkai van deze week en op de website van Karaat Mantelzorg” aldus Angelique Bloemberg, consulent Jonge Mantelzorg bij Karaat. Met vragen en reacties kan men mailen naar: info@karaatmantelzorg.nl. Telefonisch contact kan via 0180 -763 717. (vraag naar naar Angelique Bloemberg of Mineke Boon).