CDA-leden tijdens de campagne van vier jaar geleden.

Meedenken met het CDA in Ridderkerk, bijvoorbeeld met inloopbijeenkomst

RIDDERKERK - Volgend jaar maart mogen we weer naar de stembus om raadsleden te kiezen. Het CDA Ridderkerk wil zich binnenkort al gaan beraden over de belangrijkste zaken die de partij in het verkiezingsprogramma wil opnemen. Ook gaat er een commissie aan de slag met het opstellen van een kandidatenlijst.

Daarom zet het bestuur van het CDA in Ridderkerk op dit moment haar ramen en deuren wijd open voor mensen voor wie het christendemocratische gedachtengoed belangrijk is: “En voor wie meedenken en meebeslissen over zaken in hun eigen gemeente een uitdaging is.”

Lokale politiek

Met een inloopbijeenkomst op zaterdag 12 juni krijgen geïnteresseerden gelegenheid om eens kennis te maken met Ridderkerkse CDA’ers met een oriënterend gesprek. Daarbij is de mogelijkheid om vragen te stellen aan bestuursleden, raadsleden en wethouder Peter Meij.

“Veel mensen vinden politiek vaak niet boeiend. Mijn persoonlijke ervaring is juist dat lokale politiek echt anders is dan de landelijke politiek. De lokale politiek treft iedere Ridderkerker en gaat over heel veel zaken die direct invloed hebben op onze leefomgeving. Als raadslid en als wethouder heb ik onderwerpen op de lokale agenda gekregen” stelt Peter Meij.

Persoonlijke ontwikkeling

Ook afdelingsvoorzitter Gerard Mijnders hoopt dat het CDA inwoners van Ridderkerk voor een actieve rol kan motiveren: “Ik geloof in de kracht van het samen doen. De ene mens is een doener en de andere een prater. Maar elk talent telt bij ons als CDA. Het maakt niet uit hoe oud je bent of welke kennis en kunde je bezit. Wij zijn op zoek maar nieuwe (burger-) raadsleden. De lokale politiek geeft goede mogelijkheden voor je persoonlijke groei.”

“We denken aan mensen die raadsleden willen steunen of mee willen denken met het bestuur. Ook zoeken wij talentvolle mensen die willen meewerken in de verkiezingscampagne zoals het bijhouden van sociale media, met maken van een folder etc. Kortom we zijn op zoek naar maatschappelijk betrokken mensen die de CDA achterban in beweging kunnen brengen.”

De inloopochtend op 12 juni is van 10.00 tot 12.00 uur in de ontmoetingsruimte aan de Ridderstraat 6 in Ridderkerk.
Belangstellenden kunnen zich voor deze ochtend met een mailtje aanmelden bij Anja Steenbergen, de secretaris van het CDA-bestuur: anna.steenbergen@tele2.nl.