De activiteiten van het Taalpunt Ridderkerk worden deze week hervat.

Taalpunt in bibliotheek Ridderkerk is weer open

RIDDERKERK = Elke dinsdagmiddag kunnen inwoners van Ridderkerk bij het Taalpunt terecht voor advies of hulp bij het leren van Nederlands, rekenen en computervaardigheden. Het Taalpunt is voor iedereen die beter Nederlands wil leren lezen en schrijven? Tevens kan men met de computer leren werken? Na deze opstaplessen zijn er binnen Ridderkerk gratis mogelijkheden om verder te leren. Het Taalpunt geeft advies en informatie.

“Het Taalpunt richt zich niet alleen op migranten die Nederlands als tweede taal hebben, maar ook op autochtone Nederlanders die moeite hebben met lezen, schrijven en digitale vaardigheden. Ook zij kunnen bij het Taalpunt terecht” stelt Myrthe Boerendonk van de bibliotheek AanZet. Vorig jaar schreven zo’n 80 inwoners van Ridderkerk zich in. De meesten van hen volgen nu een cursus.

Gratis cursussen

Suzanne Vonk, netwerkcoördinator Basisvaardigheden vertelt: “Goed kunnen lezen, schrijven en de computer gebruiken zijn tegenwoordig steeds belangrijker om al je zaken goed te kunnen regelen. Als je hier moeite mee hebt, kun je meedoen een cursus die bij jou past. Hierdoor kun je makkelijker zelf zaken regelen, zoals online solliciteren, DigiD gebruiken of belastingaangifte doen.”

Beleidsadviseur Laurie Slegtenhorst vult aan: “De gemeente betaalt deze cursussen. De cursussen zijn voor inwoners gratis en in de buurt. Een goede reden om je ook aan te melden!”.

Het Taalpunt is elke dinsdagmiddag open van 13.00 tot 16.00 uur in de bibliotheek aan het Koningsplein 1. Aanmelden bij het Taalpunt kan ook via mail en telefoon, taalpuntridderkerk@debibliotheekaanzet.nl en 088 - 242 50 50