Geduld is toch een begrip, dat past bij OKK.

Tentoonstelling over OKK na uitstel eindelijk te zien in Oudheidkamer

RIDDERKERK - Na een uitstel van vijf maanden gaat op 19 juni de tentoonstelling van 125 jaar OKK eindelijk van start in de Oudheidkamer. Door de sluiting van het museum moest er steeds geschoven worden met de openingsdatum. Maar…het geduld wordt nu beloond.

Geduld is toch een begrip, dat past bij OKK. Iedereen die ooit een kind op deze gymnastiekvereniging heeft gehad, en dat zijn er velen, zal zich herinneren dat geduld een schone zaak was bij de jaarlijkse uitvoeringen in de Fakkel. Door de vele deelnemers duurde het vaak een hele tijd voordat je kind aan de beurt was. In dit jubileumjaar zal ook dit evenement in november niet ontbreken.

Oudste sportvereniging

Maar allereerst is de geschiedenis van de oudste sportvereniging van Ridderkerk te bewonderen in de Oudheidkamer. Tijdens de openingstijden van woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur kan men oude herinneringen ophalen aan de hand van foto’s en andere materialen, die zijn verzameld.

Er is ook een boekje bij deze tentoonstelling uitgebracht in de serie van de Stichting Oud Ridderkerk. Daarin kan men ook lezen, dat de uitvoering niet voor het eerst is uitgesteld. Dat gebeurde ook al in 1918 en de reden was toen de Spaanse griep.

De tentoonstelling duurt tot 11 september en de organisatie hoopt dat veel Ridderkerkers de weg naar de Oudheidkamer aan de Kerksingel zullen vinden om de geschiedenis van OKK te bekijken.