Foto ter illustratie.

Spelenderwijs leren van sterke Russische beren bij Het Zonnekind

RIDDERKERK - “Ik zag twee beren broodje smeren. O dat is een wonder! “ Dat zong iedereen. “Maar het is geen wonder, als wij dat allemaal kunnen. Het wonder zijn wij.”

Dat wordt gezegd over de berenlessen bij Het Zonnekind in Ridderkerk, waarmee kinderen en ouders meer over zichzelf kunnen leren. Twee jonge beren die in de Kaukasus opgroeien, ZinZin en ZouZou, voeden de verhalen, waarmee kinderen spelenderwijs leren om grenzen te trekken, voor zich op te komen en hoe je samen de krachten kan inzetten om iets te bereiken:

“Beren kunnen de hele wereld aan. Ze kunnen goed en hard rennen, klimmen en zwemmen. En zelfs een broodje kunnen ze smeren.”

Het Zonnekind heeft bijzondere docenten in dienst, die goed in de huid van een volleerde beer kunnen kruipen. Wie ook beergenoot wil worden kan voor meer informatie contact opnemen met Pieter van Dongen: 0180-417135.