Rico Hop ging met Guus Bok als Schimmelspuiter langs de Ridderkerkse scholen.

Schrijver Rico Hop met ‘Schimmelspuiter’ langs de scholen

RIDDERKERK - De afgelopen weken bezocht kinderboekenschrijver Rico Hop de Ridderkerkse basisscholen om te vertellen over zijn kinderboek Dwars & Co. Daarnaast signeerde hij ook veel boeken van de kinderen.

Maar…..de auteur kwam niet alleen! Hij had nl. een van zijn dwarsliggers meegenomen, de Schimmelspuiter (een rol van Guus Bok). Samen enthousiasmeerden zij de leerlingen van de groepen 4 t/m 7 om mee te doen aan de Dwars & Co wedstrijd. De uitdaging: maak een nieuw apparaat voor de Dwarsliggers en geef het een mooie naam…..

Dwars & Co Show

De winnende groep wordt uitgenodigd voor de première op 8 september van de Dwars & Co show met een echte afterparty en voor iedere leerling een gevulde goodiebag! De winnende groep mag bovendien nog 1 of 2 groepen van de eigen school uitnodigen om mee te gaan naar de première! Redenen genoeg dus om creatief aan de slag te gaan!
Na de première organiseren Lezen Oke! en Dwars & Co nog 15 voorstellingen voor de Ridderkerkse kinderen.

Dwars & Co is het eerste kinderboek van Rico Hop en beschrijft een dolkomisch avontuur over kleine, gekke wezentjes die het leven van de mensen proberen zuur te maken. Dat is de missie van deze dwarsliggers. Ook de theatervoorstelling heeft Rico zelf geschreven. De voorstelling zit vol humor en fantasie en heeft zelfs een mooie boodschap: Kijk om je heen en vorm jouw eigen oordeel. Met dit boek en de theatervoorstelling willen. Rico en Lezen Oke de leesbevordering bij kinderen te stimuleren.