Vier wedstrijdteams van Upstairs haalden de nationale finale.

Upstairs-team tweede op NK Hiphop/streetdance

RIDDERKERK - Afgelopen zondag is UDF United 2 van Upstairs Dance & Fit uit Ridderkerk tweede geworden op het NK Hiphop/ streetdance van de Shell we Dance- competitie.

Na drie voorrondes hadden alle vier de wedstrijdteams van Upstairs voldoende punten behaald om deel te nemen aan het NK van de Shell we Dance- competitie. Op zondag 6 juni kwamen alle teams samen om de dans uit te voeren en te filmen voor de jurybeoordeling. Op zondag 13 juni werd het NK online uitgezonden en werd duidelijk dat UDF United 2 de zilveren beker toegestuurd krijgt. De overige Ridderkerkse teams hebben het ook super gedaan, maar zijn helaas niet in de prijzen gevallen.

Eindshow online

Alle teams van Upstairs zullen nog een optreden doen, samen met alle leden van Upstairs Dance & Fit, tijdens de eindshow van Upstairs Dance & Fit. Daarna zullen de groepen blijven trainen als voorbereiding van komend seizoen. In september zullen er weer nieuwe audities plaatsvinden, waarna mogelijk weer nieuwe teams gevormd zullen worden.

Het normale eindspektakel van Upstairs kan vanwege corona dit jaar geen doorgang vinden. In plaats hiervan is er op 26 juni een minispektakel op een sportveld met uitsluitend leden. Alle leden zullen optreden voor de andere groepen. Voor het publiek thuis wordt een video gemaakt, die zo snel mogelijk online te zien zal zijn.