v.l.n.r.: Dennis Zijlmans van het Albeda Sportcollege, Frida Neeskens namens de Jeugdcommissie van SV Slikkerveer en Cerezo Fung-A-Wing, Hoofd Jeugdopleiding van SV Slikkerveer.

SV Slikkerveer en Albeda Sportcollege gaan samenwerken

RIDDERKERK - De realisatie van een samenwerking tussen het Albeda Sportcollege met diverse verenigingen in regio Rijnmond, de zogenaamde satellietverenigingen, is een feit. Doelstelling is om studenten van verschillende niveaus (2, 3 en 4) onder te brengen bij deze samenwerkingspartners als bpv-leerwerkplaats, alwaar studenten diverse modules doorlopen.

In samenspraak met de satellietclub voetbalvereniging SV Slikkerveer in Ridderkerk is er een passend bpv-programma samengesteld, waarbij iedere student zich kan ontplooien, elk op zijn/haar eigen manier. Of het nu gaat om werkzaamheden in de commissiekamer, het assisteren bij een training of het bedenken van een nieuw jeugdplan, voor elke student een passend programma. Albeda Sportcollege en SV Slikkerveer hebben inmiddels hun handtekening geplaatst, waarbij er een samenwerkingsverband is aangegaan voor de aankomende 3 jaar.

Eerste contactpersoon vanuit het Albeda Sportcollege is de Albedacoach. Deze Albedacoach is de spil tussen de bpv-leerwerkplaats en het Albeda Sportcollege. Uiteraard wordt er vanuit het Albeda Sportcollege aankomend jaar hoog ingezet om deze bpv-leerwerkplaatsen succesvol te laten worden. Met elkaar kunnen we op deze manier de bpv naar een hoger plan brengen, waarbij zowel de satellietclubs als het onderwijs en dan vooral onze studenten gebaat zijn.