Emmy Eve (links) met haar jeugdvriendin Nikki (foto Mark de Rooij).

Emmy Eve maakt zomers nummer over een langlopende vriendschap: ‘Waarde van vriendschap is belangrijk’

RIDDERKERK - “Het werd tijd om eens iets te schrijven over een thema wat vaak voor lief wordt genomen.” Met die gedachte schreef de Ridderkerkse singer-songwriter Emmy Eve een nieuw nummer voor een van haar beste vriendinnen. “Een zomers nummer over een langlopende vriendschap” dat met ingang van deze week te beluisteren is op alle streaming platformen.

Met “Bij jou” heeft de Rijsoordse liedjesschrijver een persoonlijke boodschap voor haar jeugdvriendin Nikki. “Het lied gaat over het verloop en de ontwikkeling van een vriendschap door jaren heen. Hoe je van elkaar kunt gaan verschillen wanneer je al van kinds af aan bevriend bent, met elkaar opgroeit en beiden volwassen begint te worden. Ondanks dat er verschillen kunnen ontstaan, is het belangrijk de waarde van zo’n vriendschap in te blijven zien en de band die je samen hebt te koesteren” aldus Emmy Eve.

Verjaardagscadeau

De zangeres bracht het nummer uit als verjaardagscadeau voor Nikki. De boodschap van het refrein luidt: Soms zijn de verschillen groot, wij houden de afstand klein. Gedraag ik mij idioot, sta jij lachend aan mijn zij. Vaak weet jij het antwoord al, nog voor ik iets heb gezegd. Wanneer ik niet naar huis wil gaan, kan ik altijd bij jou terecht.

De vriendinnen woonden vroeger bij elkaar in de straat en kwamen bij elkaar in de klas te zitten op basisschool De Bongerd in Ridderkerk. Hun schoolavontuur werd vervolgd op het Farelcollege. Na de middelbare schooldiploma trokken beide dames naar Breda voor hun studie. Inmiddels wonen de vriendinnen weer dicht bij elkaar in de buurt en zijn zij al die jaren met elkaar in contact gebleven.

Nieuwe impulsen

Voor de productie van dit nummer werkte Emmy Eve voor het eerst samen met Wessel van Deursen, een schrijver en producer die bij het label van popsensatie Snelle is getekend. “Alhoewel ik het zelf erg prettig vind om met een vast team aan nieuw materiaal te bouwen, is het soms ook goed voor je muzikale ontwikkeling om zo nu en dan met nieuwe mensen te werken. Wessel past goed in mijn muzikale plaatje”, aldus Emmy Eve.

Er wordt ondertussen hard verder gewerkt aan het schrijven van nieuw materiaal. Met een beetje geluk zien we Emmy Eve na de zomer dan eindelijk weer eens live op het podium met haar bandleden.