Ridderkerkse coronabesmettingen dalen weer

RIDDERKERK - Het aantal coronabesmettingen onder Ridderkerkers is afgelopen week flink gedaald. Er waren de afgelopen zeven dagen 96 positieve tests voor inwoners van Ridderkerk. Dat is de ruim de helft minder in vergelijking met de voorafgaande week toen er bij 197 Ridderkerkers een coronabesmetting vastgesteld werd. De dalende lijn laat zich ook zien in de monsters van het Ridderkerkse rioolwater.

Voor het eerst sinds begin juni moest er afgelopen week weer een inwoner van Ridderkerk met de gevolgen van corona opgenomen worden in het ziekenhuis. Ook was er weer een Ridderkerks sterfgeval als gevolg van corona. Dat was sinds 14 mei niet meer voorgekomen. Sinds het uitbreken van de epidemie zijn er nu 90 inwoners van Ridderkerk door corona overleden.