Chef-kok Michael van ’t Hoff van Smaakpupil

Smaak - of geurverlies hebben maar toch lekker eten: Riederborgh start pilot voor hervinden smaken

RIDDERKERK - Bij smaakverlies gaat het eetplezier en daarmee de behoefte om te eten verloren. Dat is een probleem voor mensen met geur en smaakverlies. Juist deze groep heeft behoefte aan goede en smaakvolle voeding.

Riederborgh maaltijdservice blijft daarom innoveren op het gebied van voeding. De keuken van het zorgcentrum heeft nu de handen ineengeslagen met Smaakpupil om mensen die smaak- en geurverlies ervaren weer lekker te laten eten. Samen met chef-kok Joery Hollemans (Riederborgh) en chef-kok Michael van ’t Hoff (Smaakpupil) wordt er een pilot opgestart voor het hervinden van vertrouwde smaken.

Smaak optimaliseren

Voor deze tweeweekse pilot in Ridderkerk zijn de koks op zoek naar ongeveer 20 personen die gratis willen deelnemen: “Met deze 20 personen gaan we aan de slag om hun smaak te optimaliseren. Dit doen we doormiddel van een applicatie die er opgebouwd is om ondersteuning te bieden op het gebied van smakelijk eten.”
Wie deelneemt aan deze pilot ontvangt een pakketje met daarin de desbetreffende informatie. Na de pilot zal een evaluatie plaatsvinden om te kijken of het letterlijk in de smaak is gevallen.

Belangstellenden kunnen zich aanmelden bij Joery Hollemans via: smaakpupil@riederborgh.nl. Aanmelden kan tot uiterlijk 20 september, maar vol = vol, dus wees er snel bij. Voor meer informatie kunnen geïnteresseerden kijken op: www.smaakpupil.app.