Op vrijdag 24 september begint het filmseizoen met "De Beentjes van Sint-Hildegard"

Filmhuis en bibliotheek samen voor films

RIDDERKERK - Filmhuis Ridderkerk kan op vrijdag 24 september met een nieuw seizoen beginnen. Voor de filmliefhebbers is er bij deze start goed nieuws. De Bibliotheek AanZet en Filmhuis Ridderkerk (als onderdeel van Gilde Ridderkerk) hebben elkaar gevonden. Dankzij deze samenwerking kan er nu tweewekelijks een film vertoond worden.

Elke eerste even week van de maand is er op vrijdag een film die gekozen is door de bibliotheek. Het Filmhuis zal elke tweede even week op de vrijdag een film programmeren. De openingsfilm wordt door het Filmhuis en de bibliotheek gezamenlijk gepresenteerd. Vertoond wordt “De Beentjes van Sint-Hildegard’. Vanwege de coronamaatregelen is het aantal bezoekers voor deze film nog gelimiteerd. De nog steeds geldende anderhalvemeter-regel maakt dat er maximaal vijftig mensen binnen mogen zijn in de Hofzaal van Het Plein.

De film wordt om 19.30 uur gestart. Kaarten kosten met ingang van dit seizoen € 6. Het zal niet meer mogelijk zijn om kaartjes bij de entree te kopen. De kaartverkoop is online via de site van de bibliotheek (www.debibliotheekaanzet.nl/klantenservice) en bij de balie van de bibliotheek aan het Koningsplein.