Op zondag 26 september is de laatste dienst in de Irenekerk

Laatste samenkomst in de Irenekerk

RIDDERKERK - Op zondag 26 september is de laatste dienst in de Irenekerk. Het mooie, witte kerkje in het Electropark in Slikkerveer, zoals de Irenekerk door velen liefkozend wordt genoemd, sluit na deze kerkdienst haar deuren.

Zoals u in eerdere publicaties heeft kunnen lezen, gebeurt dit noodgedwongen vanwege de ontvreemding van een substantieel bedrag, dat hard nodig was om de kerk in stand te houden.

Meer dan honderd jaar

Er is veel pijn en verdriet om deze sluiting. In 2018 vierde de kerkelijke gemeente haar 100-jarig bestaan. Een prachtige tentoonstelling in de Oudheidkamer was er getuige van. Nu, drie jaar later, zijn de gevoelens anders.

Meerdere predikanten hebben deze gemeente, die bekend staat als ondogmatisch van karakter, mogen dienen. Met veel vrijwilligers is de gemeente opgebouwd en de kerk in stand gehouden. Ook is er, waar dat mogelijk was, op diverse terreinen samengewerkt met andere kerken in Ridderkerk. Hieraan komt nu een einde.

Beperkt aantal bezoekers

In de afscheidsdienst, die om 10.00 uur begint, zal voorgaan ds. Pieter Taselaar. Muzikale medewerking wordt verleend door de zanggroep o.l.v. Herman Houweling, Andrea Steen, solozang, Jan Huizer, orgel en Theo-Hans Kuijvenhoven, hobo. Vanwege de coronamaatregelen is er nog een beperking m.b.t. het aantal aanwezigen.
De dienst zal op een later tijdstip uitgezonden worden door Radio Ridderkerk.