Sinterklaas zal zonder stoomboot Ridderkerk bezoeken

Intocht Sint in Ridderkerk anders dan andere jaren

RIDDERKERK - De werkgroep “Intocht Sint Nicolaas” van Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) is druk bezig met de voorbereidingen voor de intocht dit jaar.

De intocht zal anders zijn dan andere jaren. Dit heeft alles te maken met de coronapandemie waar heel de wereld mee kampt. Alhoewel de regels nu versoepeld zijn, heeft de werkgroep toch besloten om een alternatieve intocht te organiseren. In overleg met de Sint, die uiteindelijk het laatste woord heeft natuurlijk, is besloten om dit jaar een rondrit te maken door alle wijken van Ridderkerk.

Anders

Er wordt door de werkgroep gewerkt aan een route die later bekend zal worden gemaakt zodat alle kinderen de gelegenheid hebben om langs de route te kunnen staan. “Het is anders dan andere jaren, maar we vinden het fijn dat we een intocht kunnen organiseren!” aldus de werkgroep.

De intocht is dit jaar op zaterdag 20 november. De volledige route zal zowel op de site van de SER als in “De combinatie” en op de diverse social media-kanalen worden geplaatst. Voor iedereen moet het dan mogelijk zijn om een plekje langs de route te kiezen.