Freek Riegman doet veel van zijn materialen de deur uit in een speciale garagesale.

Decoratiematerialen van etaleur in de uitverkoop door verkleining magazijn

RIDDERKERK - Op zaterdag 16 oktober is er een “garagesale” bij Freek Riegman in Ridderkerk. Verkleining van zijn magazijn bracht de etaleur op het idee voor een uitverkoop van decoratiestukken en werkmaterialen. “Het gaat allemaal voor weggeefprijsjes weg. Vooral mensen die creatief zijn gaan dit heel leuk vinden” verwacht de ervaren reclameman.

Met zijn bedrijf Etalage Plus is Riegman al jaren een vaste waarde voor veel winkeliers in Ridderkerk en omgeving en verkopers van auto’s en motoren, waarvoor hij de showrooms sfeervoller maakt. “Bij sommige klanten kom ik al meer dan veertig jaar. Voor elke seizoeninrichting kom ik er dan weer terug. En ik ben iemand die dan niet steeds hetzelfde wil doen” vertelt de Ridderkerker, die langzamerhand wil gaan afbouwen.

“Ik ben nu op een leeftijd gekomen dat het een tandje minder kan. Ik zal altijd creatief bezig zijn en wil zeker nog niet stoppen, maar zo’n groot magazijn heb ik niet meer nodig” aldus Riegman.

Garagesale

Met de garagesale gaan unieke vazen, manden en zelfgemaakte kunstbloemen van de hand. Daarnaast bestaat het aanbod uit onder meer fotobanen, posters, lampjes en rekjes, die niet in de reguliere handel te vinden zijn. Verder worden seizoenmaterialen (voorjaar, zomer, herfst en winter) uitgestald, evenals stukken voor Pasen, Kerst of Sint.

“Bij sommige materialen wil ik ook wat voorbeeldstukken zetten, zodat de mensen kunnen zien wat je er zoal van kunt maken. Het zijn materialen waar je echt leuke dingen mee kunt doen voor in of om het huis. Soms breng ik weleens wat naar een ouderengroep of kinderopvang en daar zijn ze er ook altijd heel blij mee” besluit Riegman.

De garagesale is van 10.00 tot 17.00 uur aan de Bloemenstraat 27 in Ridderkerk.