Dutch Fresh Port onderzoekt interne bereikbaarheid

RIDDERKERK - Omwonenden van de bedrijventerreinen Nieuw Reijerwaard en Verenambacht in Ridderkerk en BT Oost in Barendrecht kunnen zich op maandag 1 november laten informeren over een onderzoek naar verbetering van de verkeersafwikkeling in de toekomst.

De verkeersdrukte op de bedrijventerreinen van Dutch Fresh Port neemt tussen nu en 2030 toe. Dutch Fresh Port, het samenwerkingsverband van Barendrecht, Ridderkerk en Rotterdam, de provincie Zuid-Holland en de ondernemers in het gebied, heeft Royal Haskoning DHV gevraagd onderzoek te doen naar manieren om de interne bereikbaarheid en verkeersveiligheid te verbeteren.

Oplossingsvarianten

In het rapport worden zeven oplossingsvarianten beschreven: van kleine verkeerstechnische aanpassingen tot extra ontsluitingen door Barendrecht en Ridderkerk. De leefbaarheid (geluidsbelasting, belevingswaarde van de omgeving en dergelijke) is in alle zeven varianten een belangrijk afwegingscriterium.

Tijdens de informatiemarkt op 1 november kunnen belangstellenden reageren op de varianten en de effecten op de leefbaarheid. De reacties van de bezoekers worden ingebracht bij de besluitvorming over de vervolgstappen op 17 november.

Belangstellenden zijn op 1 november tussen 17 en 20 uur welkom in het gebouw aan de Voorweg 25 in Ridderkerk. Men kan zich vooraf aanmelden via info@dutchfreshport.eu met opgave van het gewenst tijdslot (17-18 uur, 18-19 uur en 19-20 uur). De website www.dutchfreshport.eu/bibliotheek geeft uitleg over de varianten en de volgende stappen naar een verbeterde infrastructuur.