Tien bakkers van 'Heel Holland Bakt' komen naar Ridderkerk

Bakkers bakken voor De Zonnebloem!

RIDDERKERK - ‘LEKKER Ridderkerk’ is een culinair feest voor iedereen en is bedoeld om mensen kennis te laten maken met de food-winkels en keukens van diverse restaurants uit het Winkelhart Ridderkerk. Naast proeverijen wordt er met de komende editie een uitgebreid en gevarieerd entertainment programma gepresenteerd, waarbij het thema “Europa” is. En daarbij komen allerlei Europese smaken en acts voorbij.

Een onderdeel van het festijn op zaterdag 23 oktober is dat er 10 voormalige deelnemers uit het seizoen 2019/2020 van “Heel Holland Bakt” taarten met een Europees thema van 1,5 meter lengte gaan creëren. In een echte bakkerstent zullen zij vanaf 12.00 uur op het Sint Jorisplein hun kunsten vertonen en zal de presentator/zanger Irvine voor een feestje zorgen.

Te koop

Rond 15.00 uur worden de taarten opgesneden in stukken van ongeveer 20 cm en voor het goede doel verkocht. De opbrengst gaat naar de stichting De Zonnebloem, afdeling Ridderkerk. Deze stichting organiseert elk jaar leuke uitstapjes voor diverse doelgroepen waarbij vooral ouderen en mensen met een beperking een leuke dag krijgen aangeboden en worden begeleid door vele vrijwilligers.