Van Gelder viert opening met open dag

RIDDERKERK – Na jaren van voorbereiding nam Van Gelder groente & fruit vorig jaar een hypermodern nieuw pand in gebruik aan de Krommeweg in Ridderkerk, maar van een echte opening is het tot op heden niet gekomen. Vanwege de coronapandemie kon er geen officiële opening plaatsvinden, maar komende zaterdag 30 oktober is er van 10.00 tot 16.00 uur een Open Dag voor consumenten.

“Gezondheid, duurzaamheid en gezonde voeding zijn thema’s waar iedereen druk mee is, zoals de horeca, maar ook de mensen thuis. Daarom willen wij ons horeca-assortiment aan de consument zichtbaar maken en laten zien hoe je invulling geeft aan deze belangrijke thema’s” blikt algemeen directeur Gerrit van Gelder vooruit.
In het duurzaamste pand van Nederland zijn diverse activiteiten, zodat iedereen zich kan verdiepen in de wereld van gezondheid, smaak en duurzaamheid. Er is een springkussen, een puzzeltocht door de boomgaard en kinderen kunnen hun eigen smoothie trappen op een smoothiefiets. Een leuke combinatie van bewegen en gezonde voeding en activiteiten waaraan VET Gezond Ridderkerk medewerking verleent.

Experience Center
Van Gelder wil de consument graag bekend maken met de verschillende soorten groente en fruit en te laten ontdekken hoe lekker groente en fruit zijn. “Verschillende leveranciers zullen deze dag hun nieuwste producten presenteren, laten proeven en vertellen waar deze vandaan komen. Wat je te zien krijgt zijn allemaal aantrekkelijke, smaakvolle en gezonde producten’, aldus Van Gelder.
Het proefcentrum biedt volop inspiratie wat genieten van groenten, fruit, verse kruiden, noten en pitten.
Het proefcentrum waar men een hele dag door kan genieten van een breed aanbod gezonde voeding, is vanaf maandag 1 november weer geopend van maandag tot en met vrijdag van 10.00 uur ’s morgens tot 17.00 uur ’s middags.

Erwtensoep
Met de omslag naar de wintertijd dit weekend zet Van Gelder vanaf volgende week ook hun bekende erwtensoep weer op de kaart. Deze is volgende week de gehele week in het proefcentrum te proeven voor maar € 2.
 De open dag op zaterdag 30 oktober is voor iedereen toegankelijk van 10.00 uur tot 16.00 uur.