Privédetective Benoit Blanc (Daniel Craig) op onderzoek in "Knives out"

Filmavond in bibliotheek

RIDDERKERK - Bibliotheek AanZet in Ridderkerk presenteert op vrijdag 5 november weer een filmavond. Vertoond wordt “Knives out”, een komische detective met o.a. Daniel Graig, Jamie Lee Curtis en Chris Evans in de hoofdrollen.

In de film wordt befaamde misdaadschrijver Harlan Thrombey (Christopher Plummer) dood aangetroffen in zijn landhuis, net na z’n 85ste verjaardag. Uit het niets duikt de charmante en scherpe privédetective Benoit Blanc (Daniel Craig) op om de zaak te onderzoeken. Hij krijgt af te rekenen met een bende hebberige familieleden, die elkaar zonder aarzelen verdacht maken, en enkele loyale bedienden die stijf de lippen op elkaar houden. Blanc baant zich een weg door een kluwen van valse sporen, zelfzuchtige leugens en verborgen motieven, vastberaden om de waarheid te achterhalen. De film is geïnspireerd op een bestaand verhaal van Agatha Christie.

De filmvertoning is van 19.30 tot 22.00 uur in de zaal aan het Koningsplein 1. De entree is € 6, inclusief een drankje. Kaarten zijn online te koop via de website van de bibliotheek (www.debibliotheek.nl) en aan de balie van de bibliotheek.