Een cheque voor drie doelen van het Snuffelpand

Drieledige cheque van het Snuffelpand

RIDDERKERK - Deze maand steunen de Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede weer drie projecten. Uit de opbrengsten van het Snuffelpand gaat 1500 euro naar een project in Mexico van Stichting WereldOuders; 1000 euro naar Stichting Draagt Elkanders Lasten en 500 euro naar Hospice De Reiziger in Barendrecht.

Stichting WereldOuders biedt hulp aan kwetsbare Latijns-Amerikaanse kinderen. Nellie Markus uit Arnhem zet zich sinds 2005 in voor een tehuis in Cuernavaca in Mexico waar getraumatiseerde jongeren met behulp van creatieve lessen en sportactiviteiten worden geholpen.

Door het verwerken van de negatieve ervaringen uit het verleden, krijgen de jongeren weer zicht op een betere toekomst. Stichting Draagt Elkanders Lasten in Ridderkerk geeft sinds 1995 hulp aan de meest kansarme kinderen in Roemenië en sinds 2016 ook in Moldavië. De armoede in beide landen is nog enorm en vooral kinderen zijn daar de dupe van.

Lustrum

Hospice De Reiziger in Barendrecht biedt een huiselijke plek aan mensen die behoefte hebben aan palliatief terminale zorg, ongeacht geloof, leeftijd of inkomen. Dit hospice vierde in juli 2021 haar eerste lustrum en kon terugblikken op 350 gasten, waarvan 15 procent uit Ridderkerk.

Ook deze maand is het Snuffelpand bij het Dillenburgplein elke woensdag en zaterdag open van 11.00 - 15.00 uur. Bij de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) is men alle woensdagen en de eerste zaterdag van de maand welkom. Er mag een beperkt aantal klanten gelijktijdig binnen zijn en mondkapjes zijn verplicht. Tijdens de openingsuren kan men ook herbruikbare spullen inleveren. Er zijn weer veel mooie kerstspullen te koop.