Wijkideeteam weer actief met kerstbomenactie voor de straat

RIDDERKERK - Al jaren sponsort het Wijkideeteam van Ridderkerk-Oost de grote kerstboom op Plein Oost. Naast de kerstboom op het winkelplein werden daarnaast vorig jaar kerstbomen voor op straat uitgedeeld. Wijkbewoners konden een gratis boom ophalen onder de voorwaarde dat de boom leuk aangekleed als versiering van de straat werd neergezet. Dit was een groot succes: er werden tientallen kerstbomen door wijkbewoners opgetuigd.

De actie wordt dit jaar herhaald. Het wijkideeteam wil de buurt een beetje gezelliger maken in deze bijzondere tijd. In samenspraak met De Bloemjungle worden daarom weer kerstbomen ter beschikking gesteld, zodat bewoners met elkaar hun straat kunnen opfleuren.

#kerstboomactie

De deelnemers krijgen naast de kerstboom ook een tegoedbon van € 10.-, als starttarief, om de boom leuk aan te kleden. Om de hele straat mee te laten genieten, moet de kerstboom op een mooie plek komen te staan. “Heel de straat moet kunnen meegenieten” zeggen de leden van het wijkideeteam. De resultaten zullen te zien op social media met hashtag #kerstboomactieWijkIdeeteamOost.

Wie ook een kerstboom voor de straat wil (alleen voor bewoners van Ridderkerk-Oost!) kan dit voor 28 november laten weten via:witridderkerkoost@gmail.com. In de mail moet men naam, straat en telefoonnummer vermelden. Medio december kunnen de kerstbomen bij de Bloemenjungle worden opgehaald.