De Fake Brothers spelen op 18 november bij Radio Ridderkerk

Fake Brothers live te gast bij Bluezy Radio Ridderkerk

RIDDERKERK - Voor het radioprogramma Bluezy is op donderdag 18 november om 20.00 uur de band Fake Brothers in de studio van Radio Ridderkerk. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt de muzikanten in een live uitzending.

De in 1987 opgerichte Fake Brothers Blues band, geformeerd rondom de Wageningse blueszanger en “local blues legend” Jaap Meurs, maakten in de jaren ‘90 en begin 2000 furore in zowel het binnenlandse als het buitenlandse blues circuit. Door diverse omstandigheden kwam echter aan deze eerste stint een eind in 2008.

Band in leven houden

In 2018 besloot Jaap Meurs dat de accu weer voldoende was opgeladen om de Fake Brothers nieuw leven in te blazen. Voormalig drummer Thomas Vermeulen werd meteen bereid gevonden en de band werd uitgebreid met Arie Jan Folkerts op gitaar, Rene Blankestijn op mondharmonica en Dik Jansen op bas.

De nieuwe Fake Brothers was een feit. Helaas sloeg echter het noodlot toe en kwam Jaap Meurs in 2020 te overlijden. Ondanks het grote verlies was de motivatie bij de overige bandleden voldoende om de band in leven te houden. Een waardig vervanger voor Jaap Meurs werd al snel gevonden en de band werd tevens uitgebreid met een uitstekende tweede gitarist, aldus resulterend in De Fake Brothers Bluesband 2.0.

Real Deal Bluesband

De slogan “Real Deal Bluesband” blijft onverminderd van kracht bij deze energieke groep ervaren muzikanten, zeker in de frisse vernieuwde bezetting. De ritmesectie staat nog steeds als een huis. Deze door de wol geverfde bluesband staat garant voor een flink stuk “Dampende City Blues”. De Fake Brothers Blues Band bestaat inmiddels uit de volgende muzikanten: Michel Peters (zang), Rene Blankestijn (bluesharp), Arie Jan Folkerts (gitaar), Dries Roodbeen (gitaar), Dik Jansen (bas) en Thomas Vermeulen (drums).

Het optreden bijwonen is inmiddels zittend weer mogelijk, maar aanmelden vooraf is verplicht via: nicobravenboer@planet.nl. Bezoekers hebben een QR-code, vaccinatiebewijs of een recente negatieve PCR-test nodig.