Sinterklaas stapt zaterdag 20 november in een rijtuig voor een optocht door Ridderkerk

Sint rijdt in optocht-vorm door Ridderkerk

RIDDERKERK - Met de recent aangescherpte maatregelen worden alle Sinterklaas-intochten opnieuw beoordeeld. Gelukkig was in Ridderkerk op voorhand al besloten om het zekere voor het onzekere te nemen, en te kiezen voor een intocht anders dan anders.

Daarom is de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) blij dat de intocht in Ridderkerk op zaterdag 20 november officieel door zal gaan! Sint en zijn Pieten zullen samen met burgemeester Attema en de kinderburgemeester Maylin Ouwens met een rijdende stoet door de wijken van Ridderkerk gaan. Hierbij worden zij begeleid door zowel de Pietenband Hooi & Stro Kapel als DJ Piet.

Niet één plek

De optocht start om 11.00 uur aan de Rijksstraatweg ten hoogte van de Voorweg in Rijsoord. Achtereenvolgens gaat dan de route door Rijsoord, Ridderkerk-Oost, Drievliet, het Zand, het Centrum, Ridderkerk-West, Slikkerveer en Bolnes.

De organisatie heeft voor deze alternatieve intocht gekozen omdat grote drukte op één plek dan niet nodig is. De optocht stopt nergens en er zijn dus geen beste of slechtste plekken. Overal sta je goed! Kun je ergens lastig afstand houden van elkaar, ga dan een stukje verderop staan.

De volledige route is donderdag in De Combinatie te vinden en zal ook uitgebreid op deze site worden gepubliceerd.