Chris Shepherd & Rich Mcdonough Band

Amerikaanse blues te zien op op TV Ridderkerk

RIDDERKERK - Op donderdag 11 november konden muziekliefhebbers genieten van een optreden van de Chris Shepherd & Rich Mcdonough Band in het radioprogramma Bluezy. Ook TV Ridderkerk maakte deze avond opnamen van de band. Komend weekend zal een samenvatting van het optreden te zien zijn.

Chris Shepherd en Rich Mcdonough zijn twee top bluesmannen uit het Amerikaanse St. Louis in Missouri. Chris Shepherd is een begenadigd singer-songwriter en is door zijn soulvolle stem een veel gevraagde muzikant. Hij vertegenwoordigde de stad St. Louis al tweemaal op de International Blues Competition in Memphis, Tennessee en was de leadzanger van de populaire St. Louis band die bekend staat als Kingdom Brothers.

Twee Nederlanders

Veteraan bluesgitarist Rich McDonough speelde met veel bluesgrootheden uit St. Louis, waaronder Johnnie Johnson, Oliver Sain en Tommy Bankhead, Ze zijn misschien weg, maar niet vergeten, zolang mannen als Rich McDonough hun St. Louis blues-erfenis voortzetten. Rich heeft daarnaast gespeeld met Stevie Wonder, Levon Helm en Kenny ‘Blues Boss’ Wayne om er maar een paar te noemen.

Het duo speelde in Ridderkerk aangevuld met twee Nederlandse muzikanten, te weten bassist Martin de Ruiter en drummer Ed Glasmacher. Delen van het optreden zijn op TV Ridderkerk te zien van vrijdag 19 november t/m zondag 21 november op de hele uren tussen 13.00 en 23.00 uur.

TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ (frequentie 840.00) en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, Telfort, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk. Meer informatie is ook terug te vinden op de website: rtvridderkerk.nl.