Rotaryvoorzitter Chris Suiker overhandigde de bloembollen aan twee buurttuiniers

Ridderkerk bloeit op door schenking 1000 bloembollen aan buurttuiniers

RIDDERKERK - Rotary Ridderkerk sponsort de buurttuiniers van stichting De Overburen met 1000 bloembollen. De bloembollen, gekocht in het kader van de Rotary-actie ‘Polio de wereld uit’, krijgen daarmee een mooie maatschappelijke bestemming. Op maandagochtend 22 november werden de bloembollen afgeleverd door Chris Suiker (voorzitter) van Rotary Ridderkerk bij De Overburen aan de Frans Halsstraat in Ridderkerk.

De buurttuiniers is de naam van het dagbestedingsproject van stichting De Overburen waarin cliënten tuintjes opknappen van inwoners van Ridderkerk die dat zelf niet meer kunnen. De bloembollen zijn erg welkom aldus Sanne Jippes, teammanager dagbesteding bij De Overburen.

Voortrekkersrol

‘We geloven dat ieder mens het meest tot bloei komt in de relatie met de ander. En de buurttuiniers hebben daar een voortrekkersrol in. Door cliënten tuintjes op te laten knappen van mensen die dat zelf niet meer kunnen breng je letterlijk en figuurlijk iets tot bloei. En dan passen bloembollen daar helemaal bij natuurlijk.’

De 1000 bloembollen gaan de komende periode bij verschillende mensen geplant worden, zodat in het voorjaardag Ridderkerk op verschillende plekken helemaal opbloeit. Voor meer informatie over stichting De Overburen en de buurttuiniers: www.de-overburen.nl

Voor meer informatie over Rotary Ridderkerk en de actie ‘Polio de wereld uit’: www.rotaryridderkerk.nl en https://www.rotary.nl/onze_doelen/end_polio_now/.