Week met 396 coronabesmettingen: stijging blijft oplopen

RIDDERKERK - Ook in Ridderkerk is het aantal coronabesmettingen deze maand enorm opgelopen. De afgelopen zeven dagen waren er 396 positieve tests voor inwoners van Ridderkerk.

Ter vergelijking: in de laatste week van september noteerde Ridderkerk slechts 23 besmettingen. Dat was de laagste weekscore van dit jaar. Sindsdien zijn de besmettingscijfers weer gestaag gestegen. Midden oktober kwam Ridderkerk weer boven de 100 besmettingen per week uit. De laatste week van oktober werd er bij 142 Ridderkerkers corona vastgesteld. In oktober was er ook weer sprake van ziekenhuisopnames van Ridderkerks met corona. Vijf Ridderkerkse coronapatiënten moesten vorige maand naar het ziekenhuis.

Oplopen

In november zijn er 17 Ridderkerkers met corona naar een ziekenhuis overgebracht. Ten gevolge van corona zijn er deze maand vijf inwoners van Ridderkerk overleden. In de eerste week van november liep het aantal besmettingen in de gemeente op naar 194. Vorige week steeg het weekcijfer naar 273.