Mooie kaarsen voor de feestdagen

Iets anders dan schilderijen: Handgemaakte kaarsen van Conny Sinterniklaas

RIDDERKERK - Schilderen doet ze al ruim tien jaar, maar de Rijsoordse Conny Sinterniklaas uit zich nu ook creatief met het maken van kaarsen. Van haar dochter kreeg ze voor haar verjaardag een workshop ‘kaarsen maken’ en ze is sindsdien helemaal in de ban van het maken van kaarsen.

Graag had ze haar recente werk gepresenteerd op de kerstmarkt in Ridderkerk, maar die gaat helaas niet door. Op de zaterdagen 27 november en 4 december houdt Conny wel open kaarsdagen aan de Vlasstraat 8 in Rijsoord. Geheel coronaproof staan de kaarsen dan van 11.00 tot 17.00 uur in de patio achterin de tuin. Alle kaarsen zijn met de hand gegoten, gekleurd en gedecoreerd.

“Zelf houd ik van houtachtige vanille geuren, zeker voor in de wintermaanden. Maar in mijn assortiment zitten ook andere geuren. Voor elk wat wils. Naast de geur en kleur voeg ik graag natuurlijke materialen toe, zoals sinaasappel, appel, kaneel of lavendel” aldus de kaarsenmaakster, die elke kaarsvorm uitvoerig heeft getest: “Er zijn al heel veel kaarsjes gebrand in Rijsoord.” De prijzen variëren van € 6,50 t/m € 15. Voor meer informatie: www.cs-art-deco.nl.