De vlammen sloegen uit het dak aan de Pruimendijk
De vlammen sloegen uit het dak aan de Pruimendijk Foto: Dennis van Wingerden

Grote brand in woonboerderij

RIDDERKERK - Maandagnacht werd de brandweer rond tien voor twee gealarmeerd voor een woningbrand aan de Pruimendijk in Ridderkerk. Er woedde brand in een woonboerderij welke gedeeltelijk als woning en gedeeltelijk als kantoor gebruikt wordt.

Toen de eerste brandweerwagen arriveerde was er sprake van veel rookontwikkeling en korte tijd later sloegen de vlammen uit het dak. Er werd opgeschaald naar grote brand. Naast vier Ridderkerkse brandweervoertuigen kwam assistentie uit Alblasserdam, Hendrik-Ido-Ambacht en Rotterdam. Rond vier uur kon het sein brand meester worden gegeven. De sloop- en bluswerkzaamheden duurden nog de hele nacht. De laatste wagen keerde rond acht uur terug naar de kazerne.