Op de markt wordt het speelgoed met lage prijzen aangeboden

Speelgoedverkoop voor VerjaardagsTas op markt

RIDDERKERK - Na drie succesvolle weken zijn vrijwilligers van De VerjaardagsTas op vrijdag 3 december voor de laatste keer op de weekmarkt van Ridderkerk te vinden. Ze verkopen themapakketjes die gemaakt zijn met gebruikt speelgoed en ander tweedehands speelgoed voor kleine kinderen.

De VerjaarsdagsTas is samen met de Speelgoedbank een onderdeel van de stichting Beter voor Elkaar. “Wij maken VerjaardagsTassen voor de kansarme kinderen van 1 t/m 12 jaar in Ridderkerk. Deze tassen worden gevuld met gebruikt speelgoed dat nog in goede staat is en enkele gesponsorde artikelen” stellen de vrijwilligers: “Ons motto is: Hoe erg je problemen ook zijn, een ieder kind heeft recht om onbezorgd jarig te mogen zijn”
De VerjaardagsTassen worden samengesteld met altijd een cadeau dat bij de leeftijd past, boeken, puzzels of een spelletje. Gewoonlijk wordt er ook een kleur- en knutselpakket of school- en knutselpakket aan toegevoegd.

Tekort voor oudere kinderen
Omdat er een overschot is van speelgoed voor de kleinere kinderen en een tekort aan speelgoed voor de grotere kinderen, wordt kleding voor de kleinere kinderen verkocht. De VerjaardagsTas heeft hiervoor op de markt tegenover de groentekraam. De themapakjes en het overig speelgoed zien er verzorgd uit en worden voor kleine prijsjes aangeboden: “We zijn al drie keer geweest en hebben met succes verkocht. Wie bij ons koopt steunt een goed doel, maakt dat we duurzaam bezig zijn door hergebruik en geeft ons mogelijkheden voor oudere kinderen.”

Inleveren
Tweedehands speelgoed kan, mooi en schoon ingeleverd worden bij de Kledingbank aan Dr. Colijnstraat 40 in Ridderkerk. Zeker voor de oudere kinderen kan men nog veel goed speelgoed gebruiken. “We zijn overal blij mee, maar stellen het op prijs om heel, schoon en bruikbaar speelgoed te ontvangen.”