Edward Piena is gekozen tot lijsttrekker voor de VVD Ridderkerk
Edward Piena is gekozen tot lijsttrekker voor de VVD Ridderkerk Foto:

Unaniem achter kandidatenlijst VVD Ridderkerk

RIDDERKERK - Zaterdag 27 november is de kandidatenlijst van de VVD Ridderkerk unaniem aangenomen. Edward Piena werd daarbij verkozen tot nieuwe lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022. De lijst bestaat in totaal uit tien kundige en betrokken kandidaten.

De VVD Ridderkerk zet met dit diverse team in op een combinatie van continuïteit en vernieuwing. Naast een aantal bekenden, zien we dan ook veel nieuwe gezichten. Hoogste nieuwkomer is Linda Klaver op 2, gevolgd door het huidige raadslid Michel Borst op 3, Timo Ringlever op 4 en Paul Bakker op plaats 5. Het huidige burgerraadslid Vincent van der Have staat op plek 6, Tessa Ketting-Huijgen op 7, Niels van Dijk op 8 en de ervaren Marius van der Valk op nummer 9. Burgraadslid Jan Visser is net als tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen lijstduwer bij de liberalen.
Voorzitter Vera Spruit vertelt enthousiast over de lijst: “We zijn een brede volkspartij en dat wordt echt weerspiegeld met deze lijst. Los van de individuele kwaliteiten, zijn we blij dat deze kandidaten laten zien echt als team samen te werken en dat ze elkaar versterken en aanvullen”.

Toekomstbestendig
Het verkiezingsprogramma wordt later in december bekend gemaakt, maar het is al wel duidelijk waar de VVD Ridderkerk op in gaat zetten. “We gaan keihard werken aan een toekomstbestendig Ridderkerk. Daarbij zijn onderwerpen als betaalbare woningen, ruimte voor ondernemers en inwoners en een veilige gemeente enorm van belang”, aldus de kersverse lijststrekker Edward Piena.