Björn Ros en Jeroen Rijsdijk met het gecombineerde partijlogo

PvdA-GroenLinks met lijsttrekkersduo

RIDDERKERK - Jeroen Rijsdijk en Björn Ros gaan samen de lijst van PvdA-GroenLinks aanvoeren bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Dat hebben de leden van beide afdelingen zaterdag unaniem besloten tijdens een gezamenlijke ledenvergadering.

In november werd het voornemen tot samenwerking bekend gemaakt door de initiatiefnemers en huidige fractievoorzitters van PvdA en GroenLinks Ridderkerk. Het is voor het eerst dat beide partijen de krachten bundelen en met één lijst deelnemen aan de verkiezingen. Rijsdijk: ‘‘We zijn trots op het vertrouwen dat de leden hebben uitgesproken. Samen met een enthousiast en hecht team van kandidaten gaan we stevig campagne voeren voor een groener en socialer Ridderkerk. En natuurlijk kunnen meer mensen aansluiten!”
Ros vult aan: ‘‘Veel Ridderkerkers zijn trots op hun wijk en buurt, maar ervaren ook thuis of buiten minder goede en soms ronduit slechte punten op het gebied van duurzaamheid, wonen en zorg. PvdA-GroenLinks wil die punten samen met onze inwoners en ondernemers aanpakken. Samenwerken en daadkracht zijn nodig om het vertrouwen in de lokale politiek te herstellen.’’
De kandidatenlijst die in totaal uit 24 betrokken Ridderkerkers bestaat, zal in januari samen met het verkiezingsprogramma worden gepresenteerd. Ook wordt dan de nieuwe website gelanceerd. Een sneak preview is te zien op: www.pvdagroenlinksridderkerk.nl. Het verkiezingsprogramma wordt geschreven met leden, inwoners en betrokken organisaties. Heeft u ideeën voor het verkiezingsprogramma of wilt u meehelpen met de campagne? Mail dan Jeroen en Björn via: info@pvdagroenlinksridderkerk.nl.