Marco Oosterwijk is niet als wethouder beschikbaar voor het volgende Ridderkerkse college

Wethouder Marco Oosterwijk gaat niet door in Ridderkerk

Marco Oosterwijk geeft geen vervolg aan zijn wethouderschap in Ridderkerk. In een bericht aan alle raadsleden schrijft hij dat hij heeft besloten om zich niet opnieuw beschikbaar te stellen voor een eventueel toekomstig wethouderschap namens de SGP in de bestuursperiode na de raadsverkiezingen in 2022.

“In de achterliggende bijna drie jaar heb ik mij, na tussentijds te zijn aangetreden, met passie en overtuiging mogen inzetten voor Ridderkerk en haar inwoners. Dat blijf ik de komende periode ook doen. Tijdig bekendmaking te geven aan mijn besluit vind ik belangrijk. Dat stelt SGP Ridderkerk in staat om een nieuwe kandidaat-wethouder bekend te maken” stelt Oosterwijk.

Niet lichtvaardig

De wethouder stelt dat hij zijn besluit om volgend jaar te stoppen niet lichtvaardig heeft genomen. “Mijn besluit om volgend jaar te gaan stoppen heb ik niet lichtvaardig willen nemen: Ik heb immers tot op de dag van vandaag in alle opzichten een fijne periode in Ridderkerk. Daar ligt het dus zeker niet aan; evenmin heeft het te maken met een eventuele noodzaak in een komende bestuursperiode naar Ridderkerk te verhuizen. Integendeel.”

Marco Oosterwijk trad begin 2019 tussentijds aan als wethouder in Ridderkerk als opvolger van Volbregt Smit, die om gezondheidsredenen moest terugtreden. In de voorliggende periode was Oosterwijk wethouder voor de SGP in zijn woonplaats Krimpen aan den IJssel. Ook daar is hij niet voor een nieuwe periode beschikbaar. “Alles wegende heb ik er na twee wethoudersperiodes voor gekozen om een nieuwe (al of niet bestuurlijke) stap te gaan maken. Ik weet nog niet waar mijn toekomst ligt” aldus Oosterwijk.