Eveline Freling, Rene Belder en Yolanda Hekkert van Facet Ridderkerk

Geslaagde kerscampagne van sociaal makelaars van Facet

RIDDERKERK - De sociaal makelaars van Facet Ridderkerk, Eveline Freling, Rene Belder en Yolanda Hekkert, bedachten een kerstcampagne om het jaar positief af te sluiten. Onder het motto ‘vier het contact met je buren’ konden Ridderkerkers een kerstontbijt voor zichzelf en hun buren aanvragen. En daar werd dankbaar gebruik van gemaakt.

“Na één dag zaten we al over het maximum van 100 ontbijtjes. Er kwamen ontzettend veel mooie en warme reacties binnen waarom men hun buren in het zonnetje wilde zetten. Uiteindelijk hebben we het aantal verhoogd naar 250 kerstontbijtjes”, vertelt Yolanda. “In de week voor kerst werd er hard gewerkt om alle tassen te vullen en op 20, 21 en 22 december brachten we de overheerlijke kerstontbijtjes rond in alle wijken van Ridderkerk. Met hulp van zes mannen van de asielboot die ons twee aan twee per dag hielpen met rondbrengen. Dat toverde een lach op het gezicht bij de ontvangers van het kerstonbijt, maar vooral ook bij henzelf. Even wat om handen en om meer te leren over de Nederlandse cultuur.”

“Juist in deze tijd is de behoefte aan samenzijn en een beetje op elkaar letten groter dan ooit. In de donkere coronadagen waarin eenzaamheid op de loer ligt, is het belangrijk om in contact te blijven of te komen. Het doel van deze actie was om, naast het dichter bij elkaar brengen van de buren, ook een gezelligere, socialere en veiligere buurt te krijgen”, zegt Eveline.“We hopen dat iedereen genoten heeft van het heerlijke ontbijt. Viel je net buiten de prijzen? Niet getreurd. Ook in het nieuwe jaar staan er weer leuke acties op het programma. Like onze Facebookpagina Sociaal Makelaars Facet en wees als eerst op de hoogte van het laatste nieuws en acties.”

Nu is het wachten op de gelukkige winnaars van de gouden kerstballen die verstopt zaten tussen de kerstontbijtjes. Later meer over de prijswinnaars en hun prijs.

Meer informatie over het werk van de sociaal makelaars van Facet, ideeën of ondersteuning nodig om jouw buurt nog mooier te maken? Stuur een e-mail naar sociaalmakelaar@facetridderkerk.nl of bel naar Facet 0180 – 432 350.