Leden van het Cornelis Vreeswijk Genootschap in de studio van Radio Ridderkerk

Twee uur over Cornelis Vreeswijk

RIDDERKERK - Radio Ridderkerk brengt op 9 en 16 januari repertoire van Cornelis Vreeswijk in herinnering. De mannen achter het programma “The Story of…” wijden twee afleveringen aan de Nederlandse zanger, die vooral een grootheid werd in Zweden.

De programmamakers hebben daarbij alle hulp gekregen van het Cornelis Vreeswijk Genootschap, dat met drie bestuursleden sterk in de studio met de interviewers Roel van den Oever, Frank Stoute en Kees de Klerk de zanger met kennis van zaken belichtte. Dat de, soms sappige, verhalen gelardeerd worden met veel muziek zal duidelijk zijn. Grote hits en gevoelige ballades wisselen elkaar af en hier en daar zal er iets in het Zweeds te horen zijn. In zijn tweede vaderland bracht Vreeswijk meer dan dertigtal albums uit. Vergeleken daarmee waren zijn successen in Nederland bescheiden, maar met “De nozem en de non” en “Veronica” heeft hij ook hier klassiekers op zijn naam staan.
De eerste “The Story of Cornelis Vreeswijk” is op zondag 9 januari te beluisteren tussen 17.00 en 18.00 uur. Op zondag 16 januari is de tweede aflevering, eveneens tussen 17.00 en 18.00 uur.
De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren op 105.7 FM en via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk en via de RTV-Ridderkerk APP.

.