Kelvin Wilson bij zijn tekening van het vroegere dorp Ridderkerk

Praten met Kelvin Wilson

RIDDERKERK - Het radioprogramma ‘Praten met een Ridderkerker’ van Radio Ridderkerk is deze winter weer te beluisteren. Ook in deze reeks uitzendingen wordt een Ridderkerker aan de tand gevoeld over zijn of haar leven en betrokkenheid met Ridderkerk, waarbij doorgaans mooie en herkenbare anekdotes naar voren komen.

Als studiogast voor de aflevering op zondag 16 januari is Kelvin Wilson uitgenodigd. Hij is geboren in Newcastle maar al heel snel naar Ridderkerk gekomen. Dol op geschiedenis en maakt hiervoor de mooiste illustraties. Wilson tekende onder meer voor illustraties in publicaties over geschiedkundige vondsten, exposities en informatiepanelen bij historische locaties. Ook in Ridderkerk zijn borden van zijn hand geplaatst. Presentator van het programma is Aad Hoogendijk. Het uurtje “Praten met…” is zondag te beluisteren vanaf 13.00 uur.